ماساژ
دسترسی آسان

ماساژ

شهرک غرب ، بلوار خوردین ، توحید یکم ، پلاک یک
021-88071006      09124126598

ماساژ

با انواع ماساژ و بهترین مرکز ماساژ تهران آشنا شوید

مرکز ماساژ

ماساژ بدن که به آن ماساژ درمانی نیز گفته می‌شود، به مالش یا حرکت دادن عضلات و بافت‌های نرم بدن انسان از جمله ماهیچه‌ها، بافت همبند، تاندون‌ها و رباط‌ها اطلاق می‌شود. ماساژ درمانی نوعی فیزیوتراپی است که به عنوان درمان مکمل یا درمان جایگزین نیز شناخته می‌شود.

ماساژ بدن هزاران سال است که در سراسر جهان به عنوان راهی برای درمان بیماری‌های بدن اعم از روحی و جسمی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. قدمت استفاده از ماساژ به بیش از 3000 سال قبل و در چین باستان باز می‌گردد و امروزه ماساژ یکی از بهترین هنرهای درمانی محسوب می‌شود.

بیشتر فرهنگ‌های تأثیرگذار جهان با استفاده از روش‌ها و تکنیک‌های شفابخش خاص خود، شناخته شده‌اند که این فرهنگ‌ها عبارت‌اند از: یونانیان باستان، هندوها، ایرانیان، مصری‌ها، سوئدی‌ها، هندی‌ها، ژاپنی‌ها و چینی‌ها. آموزه‌های آنها در مورد ماساژ درمانی هنوز هم تا به امروز ادامه دارد.

ماساژ در طول تاریخ برای تسریع زمان بهبودی و بازیابی انرژی، کاهش استرس و کاهش درد بدن استفاده شده است. مطالعات علمی امروزه نشان می‌دهد که ماساژ درمانی عملکرد لنفاوی و سیستم ایمنی را بهبود می‌بخشد، همچنین به تنظیم هورمون‌ها کمک می‌کند و می‌تواند از بسیاری از بیماری‌ها و اختلالات جلوگیری کند.

فواید ماساژ بدن چیست

با انواع ماساژ و بهترین مرکز ماساژ تهران آشنا شوید
ماساژ
با انواع ماساژ و بهترین مرکز ماساژ تهران آشنا شوید 8 ماساژ

ماساژ بدن به درمان ماهیچه‌ها، سایر بافت‌ها و بهبود عملکرد آنها کمک می‌کند. همچنین باعث آرامش، رفع خستگی و درد و تحریک گردش خون می‌شود. یکی از انواع ماساژ ماساژ پزشکی است که برای درمان تصلب شرایین، آرتریت و فلج اطفال نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این بین حتی ماساژ شکم نیز وجود دارد که می‌تواند به درمان مشکلات گوارشی مانند: یبوست و نفخ کمک کند.

اگر یک مرکز ماساژ معتبر را انتخاب کنید، متناسب با نیازتان، بهترین نوع ماساژ به شما معرفی خواهد شد و میتوانید از فواید آن استفاده کنید حال تا ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا شمارا با انواع ماساژ مرکز ماساژ آشنا سازیم.

انواع ماساژ بدن در مرکز ماساژ

با انواع ماساژ و بهترین مرکز ماساژ تهران آشنا شوید
ماساژ
با انواع ماساژ و بهترین مرکز ماساژ تهران آشنا شوید 9 ماساژ

ماساژ سوئدی در مرکز ماساژ

ماساژ سوئدی محبوب‌ترین نوع ماساژ در سراسر جهان است که بر پایه نوازش بدن با حرکات طولانی و نرم برای تحریک گردش خون، آرامش عضلات و رفع تنش انجام می‌شود. ماساژ سوئدی معمولاً در مرکز ماساژ و توسط ماسور انجام می‌شود. ماساژ سوئدی برای افرادی که برای اولین بار ماساژ بدن را تجربه می‌کنند و کسانی که از استرس شدید رنج می‌برند مناسب است، زیرا به آرامش کامل آنها کمک می‌کند و معمولاً بین 60 تا 90 دقیقه طول می‌کشد.

ماساژ بافت های عمیق در مرکز ماساژ

ماساژ بافت عمیق برای درمان درد و مشکلات مزمن عضلانی و کاهش اختلالات مرتبط با التهاب مانند آرتریت استفاده می‌شود. فشار وارد شده در ماساژ بافت عمیق قوی‌تر از ماساژ سوئدی است و حدود 60 تا 90 دقیقه این روند ادامه دارد.

ماساژ ورزشی در مرکز ماساژ

ماساژ ورزشی مشابه ماساژ سوئدی است و متناسب با نیازهای ورزشکاران برای قبل، حین و بعد از ورزش انجام می‌شود. این نوع ماساژ ممکن است برای آماده سازی ورزشکاران قبل از انجام چالش‌ها و مسابقات مهم ورزشی در مدت زمان کوتاهی انجام شود که می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

همچنین ماساژ ورزشی معمولاً برای گرم کردن ورزشکاران، بهبود جریان خون در عضلات، افزایش انعطاف پذیری و کمک به پیشگیری یا درمان آسیب‌ها استفاده می‌شود و برای ورزشکار بسیار سودمند است. این نوع ماساژ را می‌توان در کل بدن انجام داد یا ممکن است روی قسمت‌های خاصی از بدن تمرکز کرد و روش‌های اجرای ماساژ ورزشی با توجه به وظایفی که ورزشکار باید انجام دهد، نوع ورزش، میزان فعالیت و چالش‌های مختلف در زمین مسابقه و موارد دیگر متفاوت است.

ماساژ شیاتسو در مرکز ماساژ

ماساژ شیاتسو نوعی ماساژ ژاپنی است که در طی آن ماساژور از کف دست‌ها و انگشتان خود استفاده می‌کند و ممکن است فشار ریتمیک خاصی را روی نواحی خاصی از بدن به نام «نقاط فشاری» به منظور رفع انسداد عضلات و رگ‌ها اعمال کند. ماساژ شیاتسو در مرکز ماساژ باعث آرامش روحی و جسمی می‌شود و به کاهش استرس، اضطراب و افسردگی کمک می‌کند و سردرد را تسکین می‌دهد و تنش عضلانی را کاهش می‌دهد.

ماساژ طبی در مرکز ماساژ

ماساژ طبی یا ماساژ پزشکی معمولاً با انبوهی از بحث و جدل مواجه می‌شود، زیرا معمولاً سبک‌های مختلفی از ماساژ درمانی را در برمی‌گیرد. از جمله سبک‌های ماساژ که با ماساژ طبی اقدام شدند می‌توان به: ماساژ بافت عمیق، درمان نقطه ماشه‌ای و… اشاره کرد اما با این حال این نوع ماساژ مزایای بسیار خوبی همچون: کاهش درد کاهش اضطراب و کاهش خون را برای فرد به همراه دارد.

قبل از مراجعه به مرکز ماساژ این نکات را رعایت کنید

با انواع ماساژ و بهترین مرکز ماساژ تهران آشنا شوید
ماساژ
با انواع ماساژ و بهترین مرکز ماساژ تهران آشنا شوید 10 ماساژ

قبل از ماساژ غذا نخورید

قبل از اینکه به مرکز ماساژ مراجعه کنید از خوردت وعده غذایی خودداری کنید چون هنگام ماساژ دچار رفلاکس معده خواهید شد. البته این به این معنی نیست که کلا چیزی میل نکنید و میتوانید دو ساعت قبل از ماساژ یک غذای سبک میل کنید.

بعد از ماساژ ورزش نکنید

مرکز ماساژ ما ورزش پس از ماساژ را به شما توصیه نمیکند زیرا عضلات شما در حال ریلکس هستن و اگر قصد داشته باشید ورزش انجام دهید احتمال آسیب دیدگی زیاد است. برای اینکه از این بابت خیال راحتی داشته باشید حداقل 24 ساعت پس از ماساژ ورزشی را انجام ندهید تا دچار مشکل نشوید.

کلام آخر

در این مطلب به طور کامل در مورد ماساژ و مرکز ماساژ صحبت کردیم اما ماساژ فراتر از کشش و فشردن عادی برخی نقاط از بدن است که توسط دوستان شما به شکل غیراصولی انجام می‌شود.

ماساژهایی که در اینجا به آنها اشاره کردیم همگی به کمک علم و تجربه و سنت‌های گذشته پدید آمده‌اند و هر کدام به نوعی تمرکز بر روی نقاط خاص بدن دارند که می‌توان با تحریک آن نقاط، باز شدن رگ‌های خونی و افزایش جریان خون و همچنین خارج شدن سموم از بدن را از آنها انتظار داشت.

نا گفته نماند که این سبک ماساژ نیاز به علم و تخصص و تجربه دارد که این موارد را می‌توانید در بهترین مرکز ماساژ تهران تجربه کنید. در این محتوا، تمام تلاش خود را بکار گرفتیم تا شما را با انواع ماساژهای بدن و درمانی آشنا سازیم و بهترین مرکز ماساژ در استان تهران را به شما معرفی کنیم تا در صورت نیاز با مراجعه به مرکز ماساژ ما تجربه‌ای فراموش نشدنی را کسب کنید.

مطالب مرتبط
ماساژ درمانی ۲۰۲۳؛ تمام آنچه باید درباره انواع ماساژ بدانید ماساژ درمانی ستون فقرات

ماساژ درمانی ستون فقرات

ماساژ درمانی یک روش طبیعی و موثر برای درمان بسیاری از مشکلات ستون فقرات است. ستون فقرات یک ساختار پیچیده و حساس از استخوان ها، مفاصل، دیسک ها، عضلات، رباط ها و اعصاب است که نقش مهمی در حفظ تعادل، حرکت و عملکرد اعضای بدن دارد.

4 دقیقه مطالعه مشاهده
ماساژ - حمام سنتی - ماساژ آقایان - ماساژ تهران

ماساژ شکلات گرم و 11 فایده آن

ماساژ شکلات گرم یکی از روش های مدرن و جذاب زیبایی و آرامش است که در سال های اخیر بسیار محبوب شده است.

5 دقیقه مطالعه مشاهده
درمان بی خوابی با ماساژ چگونه ماساژ را برای درمان بی خوابی انجام دهیم؟

درمان بی خوابی با ماساژ

درمان بی خوابی با ماساژ بی خوابی یکی از مشکلات رایج و مزمن است که بسیاری از افراد در جامعه …

5 دقیقه مطالعه مشاهده

2 نظر ارسال شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
09124126598
88071006
2 +