ماساژ
دسترسی آسان

ماساژ

شهرک غرب ، بلوار خوردین ، توحید یکم ، پلاک یک
021-88071006      09124126598

ماساژ

فواید ماساژ برای بدن چیست؟

فواید ماساژ

ماساژ شاید یکی از قدیمی‌ترین سنت‌های درمانی باشد که در طول تاریخ وجود داشته است. بسیاری از مردمان باستان از جمله یونانیان باستان، مصریان، چینی‌ها و هندی‌ها به خواص درمانی ماساژ اعتقاد داشتند و از آن برای درمان انواع بیماری‌ها استفاده می‌کردند.

ماساژ درمانی عمل ورز دادن یا فشار دادن ماهیچه‌ها و سایر بافت‌های بدن فرد به منظور بهبود سلامت اوست. اصطلاح “ماساژ درمانی” برای توصیف طیف گسترده‌ای از تکنیک‌ها استفاده می‌شود که در نحوه اعمال لمس، فشار و شدت متفاوت است و با توجه به مشکلات فرد انتخاب معیار مد نظر برای بر طرف کردن مشکلات او کاملا متغیر است.

فواید ماساژ برای بدن چیست
فواید ماساژ
فواید ماساژ برای بدن چیست؟ 4 ماساژ

فواید ماساژ چیست؟

واژه ماساژ بر گرفته از واژه یونانی Massier است که در معنی لغوی به عنوان مشت و مال دادن می‌باشد. اگر ماساژ دهنده بتواند تکنیک ماساژ را به خوبی بر روی بدن فرد پیاده سازی کند می‌تواند برای او بسیار انرژی بخش باشد که در ادامه به فواید بیشتر ماساژ اشاره خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

یکی از فواید فوری ماساژ، احساس آرامش عمیق است. دلیل این آرامش ترشح اندورفین است که به دلیل ماساژ در بدن ترشح می‌شود. همچنین سطح هورمون‌های استرس مانند آدرنالین، کورتیزول و نوراپی نفرین نیز کاهش می‌یابد.

مطالعات نشان می‌دهد که سطوح بالای هورمون‌های استرس باعث اختلال در سیستم ایمنی بدن می‌شود. از جمله مزایای ماساژ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش تنش عضلانی
بهبود گردش خون
تحریک سیستم لنفاوی
کاهش هورمون های استرس
آرامش
افزایش تحرک و انعطاف پذیری مفاصل
بهبود رنگ پوست
بهبود آسیب های بافتی
افزایش هوشیاری ذهنی
کاهش اضطراب و افسردگی

دنیز ماساژ ماساژ (فوایدماساژ درمانی) ماساژ ریلکسی قیمت ماساژ ریلکسی ماساژ دنیز ماساژ ماساژ تهران انواع ماساژ و قیمت ماساژ در منزل قیمت آموزش صفر تا صد ماساژ ماساژ درمانی در منزل ماساژ چیست ماساژ در تهران اپیلاسیون ماساژ آقایان
فواید ماساژ برای بدن چیست فواید ماساژ
فواید ماساژ برای بدن چیست؟ 5 ماساژ

5 مزیت برتر ماساژ بدن را بدانید

فیبرومیالژیا را درمان می کند

فیبرومیالژیا یک بیماری اسکلتی عضلانی است که با درد عضلانی عمومی، درد مفاصل و خستگی عضلانی مشخص می‌شود. هنگامی که علائم همراه با اضطراب یا افسردگی و کاهش تحمل درد رخ می‌دهد، به آن سندرم فیبرومیالژیا می گویند. تکنیک‌های ماساژ مورد استفاده برای درمان فیبرومیالژیا شامل ماساژ سوئدی و ماساژ سنگ داغ می‌شود.

علائم افسردگی، اضطراب و استرس را کاهش می دهد

ماساژ بدن به کاهش علائم روانی مانند افسردگی، استرس و اضطراب کمک می‌کند. هنگامی که بدن تحت استرس است، هورمون‌هایی به نام کورتیزول ترشح می‌کند که می‌تواند باعث افزایش فشارخون و سرکوب سیستم ایمنی شود.

مقالات تحقیقاتی مختلف ثابت کرده‌اند که ماساژ بدن سطح کورتیزول را تا 50 درصد کاهش می‌دهد. علاوه بر این، ماساژ به ترشح هورمون‌هایی مانند: دوپامین و سروتونین کمک می‌کند که به کاهش افسردگی و اضطراب می‌شود. تکنیک‌های ماساژ که معمولاً برای درمان اضطراب و افسردگی استفاده می‌شود شامل ماساژ آیورودا، ماساژ بافت عمیق، ماساژ بالیایی و رفلکسولوژی پا است.

جریان خون را بهبود می بخشد

یکی دیگر از فواید ماساژ بهبود جریان خون است. فشار وارد شده به بافت‌ها و ماهیچه‌های بدن به بهبود فشار خون و کاهش بار کاری قلب کمک می‌کند. سبک ماساژ بافت عمیق و ماساژ سوئدی به کاهش مواد زائد سلولی و سموم در بدن کمک می‌کند و ظرفیت خون را برای حمل اکسیژن بیشتر به بافت‌ها افزایش می‌دهد.

فشار خون را کاهش می دهد

مطالعات طولانی مدتی که توسط متخصصان انجام شده است نشان می‌دهد که برخی از انواع ماساژ به کاهش استرس و در نتیجه کاهش سطح فشار خون کمک می‌کند. البته ناگفته نماند که ماساژ درمانی زمانی مؤثرتر است که همراه با سایر درمان‌های کاهش فشار خون استفاده شود. اگر جلسات ماساژ بدن را به صورت منظم انجام دهید سطح کورتیزول یا همان هورمون استرس شما کاهش پیدا می‌کند و شاهد کاهش اضطراب و افسردگی خواهید بود. از انواع ماساژ که می‌تواند برای کاهش فشار خون مفید باشد: ماساژ آیورودا، رفلکسولوژی و ماساژ تایلندی است.

جوان کننده پوست است

حفظ سلامت پوست یکی از مهم‌ترین مواردی است که تمامی افراد جامعه به آن توجه می‌کنند و به همین دلیل کمک گرفتن از ماساژ صورت که یک روش طبیعی است باعث می‌شود تا صورت شما جوان بماند و پوست را از ایجاد چین و چروک دور نگهدارید. ماساژ عمیق به تولید کلاژن پوست بدن کمک می‌کند و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد و در نتیجه باعث کاهش افتادگی و چین و چروک می‌شود.

این فرآیند کمک می‌کند گردش خون بهبود یابد و با تحریک عضلات بدن گردش خون در مناطقی که ماساژ انجام می‌شود افزایش پیدا کند و مواد مغذی درون خون به سلول‌های بافتی پوست نفوذ کنند. این امر نیز به نوبه خود به بهبود آکنه، جوش و سایر مشکلات پوستی نیز کمک خواهد کرد.

همچنین برای ماساژ صورت و شاداب نگهداشتن پوست صورت از تکنیک‌هایی نظیر: ورز دادن بند انگشتی، ضربه زدن، نیشگون گرفتن و فشار استفاده شود تا جریان خون را در این قسمت افزایش دهید. در نهایت برای شاداب شدن و درخشندگی پوست میتوان از روغن آرگان، روغن بادام، روغن جوجوبا استفاده کرد که برای پوست صورت بسیار موثر و مقوی هستند.

چه افرادی نمیتوانند از فواید ماساژ بهره ببرند

قبل از اقدام برای ماساژ و در صورت داشتن مواردی همچون باردار بودن یا سرطان حتماً با پزشک خود مشورت کنید. به طور معمول استفاده از ماساژ بده و فواید ماساژ بدن برای تمامی افراد جامعه مفید و مناسب است اما همیشه استثناهایی وجود دارد که قصد داریم به صورت لیست در پایین به آنها اشاره کنیم که شامل موارد زیر می‌شود:

اختلالات خونریزی یا مصرف داروهای رقیق کننده خون
سوختگی یا زخم شدید
عفونت پوستی
شکستگ استخوان
افرادی که پلاکت خونی بسیار کمی دارند

فواید ماساژ برای بدن چیست فواید ماساژ
فواید ماساژ برای بدن چیست؟ 6 ماساژ

حرف پایانی

همان‌طور که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم در صورت دارا بودن بیماری‌های خاص یا باردار بودن با پزشک متخصص و حتی متخصص تب فیزیکی مشورت بگیرید. در بعضی از افراد فردای روز ماساژ کمی احساس درد و کوفتگی دارند که این عمر به دلیل شدت ماساژ بسیار طبیعی است و نیازی به نگران شدن نیست.

اما در حین ماساژ اگر احساس درد یا ناراحتی داشتید حتماً به متخصصی که در حال ماساژ شما است اطلاع دهید تا اقدامات پیشگیرانه را انجام دهد و شما نیز بتوانید در کمال آرامش از فواید ماساژ استفاده کنید.

در نهایت، ماساژ بدن با وجود این همه فواید اما نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای مراقبت‌های پزشکی باشد و این تکنیک تنها به عنوان طب مکمل می‌تواند به درمان بیماری‌ها کمک کند.

مطالب مرتبط
ماساژ درمانی ۲۰۲۳؛ تمام آنچه باید درباره انواع ماساژ بدانید ماساژ درمانی ستون فقرات

ماساژ درمانی ستون فقرات

ماساژ درمانی یک روش طبیعی و موثر برای درمان بسیاری از مشکلات ستون فقرات است. ستون فقرات یک ساختار پیچیده و حساس از استخوان ها، مفاصل، دیسک ها، عضلات، رباط ها و اعصاب است که نقش مهمی در حفظ تعادل، حرکت و عملکرد اعضای بدن دارد.

4 دقیقه مطالعه مشاهده
ماساژ - حمام سنتی - ماساژ آقایان - ماساژ تهران

ماساژ شکلات گرم و 11 فایده آن

ماساژ شکلات گرم یکی از روش های مدرن و جذاب زیبایی و آرامش است که در سال های اخیر بسیار محبوب شده است.

5 دقیقه مطالعه مشاهده
درمان بی خوابی با ماساژ چگونه ماساژ را برای درمان بی خوابی انجام دهیم؟

درمان بی خوابی با ماساژ

درمان بی خوابی با ماساژ بی خوابی یکی از مشکلات رایج و مزمن است که بسیاری از افراد در جامعه …

5 دقیقه مطالعه مشاهده

6 نظر ارسال شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
09124126598
88071006
2 +